Raiffeisenka posílá ve výpisech z účtu peníze
5. 1. 2017 | Raiffeisen stavební spořitelna rozdává vouchery, které je možno uplatnit na nový překlenovací úvěr. Vouchery jsou přenosné, může je uplatnit kdokoli.
Podmínky akční nabídky
Voucher obdrží všichni klienti Raiffeisen stavební spořitelny ve výpisu z účtu za rok 2016. Voucher je však přenosný, klient, který obdržel voucher jej může dát svým přátelům nebo známým. Voucher tedy může být předán komukoli dalšímu, může však být použit pouze jednou.
Uplatnění voucheru
- Voucher (originál nebo naskenovanou kopii) je nutno přiložit k žádosti o překlenovací úvěr, která musí být podána od 1. 1. do 31. 3. 2017.
- K jednomu úvěru může být použit jen jeden voucher.
- První čerpání úvěru musí nastat nejpozději 30. 6. 2017.
- Při splnění výše uvedených podmínek bude 31. 7. 2017 klientovi připsána na jeho účet stavebního spoření prémie. Výše prémie závisí na typu překlenovacího úvěru a podléhá zdanění.
- pro úvěr HYPOsplátka je prémie 4000 Kč (po zdanění 3400 Kč)
- pro úvěr REKOpůjčka je prémie 1000 Kč (po zdanění 850 Kč)
Prémie sníží náklady klienta
Dárkový voucher je bezesporu zajímavý marketingový tah a to především díky jeho přenositelnosti. Voucher totiž obdrží přibližně 600 tisíc klientů Raiffeisen stavební spořitelny a dá se předpokládat, že mnoho z nich jej nabídne ve svém nejbližším okolí. Voucher má totiž jasnou a srozumitelnou hodnotu a málokdo jen tak vyhodí do koše čtyři tisíce korun, aniž by se je snažil alespoň nějak uplatnit.Akce je zajímavá i z pohledu klienta, protože fakticky nabízí slevu úvěru o 3400 resp. 850 Kč (prémie je zdaněna 15% srážkovou daní, kterou odvádí stavební spořitelna, podobně jako je tomu u daní z vkladových úroků). Ve srovnání překlenovacích úvěr se tato skutečnost promítne do čisté úrokové sazby, která u REKOpůjčky ve výši 100 000 Kč poklesne díky prémii přibližně o 0,15 procentního bodu. Podobný efekt bude mít čtyřnásobně vysoká prémie u HYPOsplátky na 400 000 Kč. Protože je výše prémie konstantní, nezávislá na výši půjčky, bude tento efekt s rostoucí výší úvěru klesat.
V každém případě vyhlíží tato marketingová akce velmi zajímavě. Může přinést klientům úsporu, jejíž výše je jasně a srozumitelně stanovená. Přenositelnost voucheru navíc zajistí, že tato sleva bude aktivně nabízena nejen obchodními zástupci RSTS, ale i samotnými klienty, kteří voucher najdou ve svém ročním výpisu z účtu.
Autor: Petr Kielar