Buřinka informuje o pravidlech odkladu splátek

odklad splátek praktické rady SSČS
20. 11. 2020 | Buřinka připravila pro své klienty postižené pandemií individuální odklady splátek bez negativního dopadu do registru dlužníků
Zákonem stanovený odklad splátek skončil v říjnu. To však bohužel neznamená, že všichni dlužníci jsou dnes schopni začít své úvěry splácet. Východiskem je individuální jednání s bankou. Stavební spořitelna České spořitelny (Buřinka) připravila rámcové podmínky. Její tiskovou zprávu zveřejňujeme v původním znění.

Tisková zpráva Stavební spořitelny České spořitelny

Buřinka je stejně jako její mateřská společnost Česká spořitelna připravena pomoci všem klientům, u kterých v důsledku pandemie přetrvávají problémy a dostávají se tak do potíží se splácením úvěrů. Svým klientům, fyzickým osobám, Buřinka nabízí individuální odklad splátek na 3 měsíce nebo snížení splátek na 6 měsíců. Posuzování odkladů splátek bude probíhat individuálně. Odklad splátek bez negativního dopadu do registru dlužníků, tzv. COVID restrukturalizaci, může získat klient, který nebyl v posledních 15 měsících ve zpoždění se splátkami. V případě právnických osob bude záležet především na individuálním posouzení jejich finanční situace.

„Současný nouzový stav, vyhlášený vládou, se negativně dotýká lidí v mnoha profesích, kteří díky tomu nemohou aktivně vykonávat svoji činnost a dostávají se do finančních problémů. Všem našim klientům, kteří se v této nelehké situaci ocitli, jsme připraveni pomoci. Aby však naše pomoc byla maximálně efektivní, je potřeba, aby s námi včas a otevřeně komunikovali,“ uvádí Libor Vošický, předseda představenstva Stavební spořitelny České spořitelny. A dodává: „Buřinka si zakládá na jednoduchosti a proto i forma žádosti o odklad splácení případně snížení měsíčních splátek je jednoduchá a zcela online.“

Co dělat, pokud jste v důsledku pandemie přišli o celý příjem nebo jeho část a nemůžete splácet?

  • Pro fyzické osoby je připravena žádost v podobě webového formuláře nebo mohou zavolat na specializovanou linku +420 956 777 385, kde jim vyškolený personál poradí, jak postupovat. Linka je k dispozici ve všední dny mezi 8:00 až 18:00 hod. Obecně platí, že jim můžeme nabídnout:
    • odklad splátek na 3 měsíce
    • snížení měsíčních splátek (až na 20% aktuální splátky, min. 500 Kč)
  • Právnické osoby (bytová družstva a SVJ) se mohou obracet se žádostí o individuální posouzení na email: burinka@burinka.cz nebo telefonní číslo: +420 956 772 000.

Využije-li klient individuální odklad splátek (nebo snížení měsíčních splátek), bude uveden v registrech dlužníků?

  • Klienti z řad fyzických osob, kteří nebyli v posledních 15 měsících v prodlení s žádnou splátkou a aktuálně nemají negativní záznam v registrech dlužníků, nebudou označeni tzv. negativním záznamem v registrech dlužníků.
  • U firemních klientů, kteří nebyli v posledních 15 měsících v prodlení s žádnou splátkou a aktuálně nemají negativní záznam v registrech dlužníků, bude dále záležet především na individuálním posouzení jejich finanční situace.
  • Klienti, kteří byli v posledních 15 měsících v prodlení se splácením nebo mají negativní záznam v registrech dlužníků, mohou získat individuální odklad splátek (a to i delší než 6 měsíců), ale vzhledem k regulatorním požadavkům je budeme muset tzv. negativně označit v registrech dlužníků.

Využíval-li klient již odklad splátek v průběhu března-října 2020 a nyní využije nový individuální odklad (nebo snížení splátek),  bude uveden v registrech dlužníků?

Samotný fakt, že individuální nebo firemní klient využíval od března do října 2020 odklad splátek v rámci moratoria, není důvodem pro tzv. negativní zápis do registru dlužníků.

Více informací je k dispozici na www.burinka.cz nebo na bezplatné lince 800 120 120.

Monika Kopřivová
Specialistka komunikace
Stavební spořitelna České spořitelny, a.s.

SDÍLEJTE ČLÁNEK